Her içerik trafik çeker mi? İçerik oluşturmada öne çıkan unsurlar nelerdir? Sorularına moreclik cevaplar aramış. 10 Maddelik bu güzel yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.
Yoğun içerik pazarlama kararı aldıktan sonra, aşağıda yapabileceğiniz birkaç önemli ipucu bulunmakta:
1.Satın alma döngüsünün değişik aşamalarında kullanıcılar için en kullanışlı olabilecek içerik çeşitlerini belirleyin.
2.Arama ve sosyal anahtar kelime sözlüğü geliştirin
3.Var olan içerik için anahtar kelimeleri haritalandırın ve sahip olmanız gereken içerik için bir plan yapın
4.Sahip olduğunuz kaynakları belirleyin ve içerik yaratması için ya dışarıdan kaynak tutun ya da içeriden bir “acemi”yi uzmanlaştırın
5.içerik yaratmak, optimize etmek, yükseltmek ve geliştirmek için bir süreç belirleyin
6.Bu içerik pazarlama stratejisinin etkilerini belirlemek için; sosyal medya gözlemleme ile veya web analyticsden içeriği dışa aktaran metodlar veya raporlama için bir çeşit tablo ile hedeflerinizi eşleştirin
7.İstenilen sonuçları üreten içerik çeşitlerini desteklemek amacıyla içerik yaratanlar için geri bildirim mekanizması uygulayın
8.Editör stratejilerini geliştirmeye devam edin ve beklenmedik içerik yaratım/pazarlama fırsatlarına izin verin
9.Test etmek, geliştirmek ve tekrar etmek için çaba gösterin. İşe yarayanları ölçümleyin, yaramayanları da iptal edin.
10.Kendinizi ve takımınızı; kitaplar, bloglar, konferanslar ve gazetelerle durmadan eğitin. Takımdaki kişilerin hepsinin bir konuda uzman olmasındansa, hepsini farklı alanlarda uzman yapın.
Bunun gibi taktiklerle, uygun içerik pazarlama stratejisinin yerine geçecek başka hiçbir şey yoktur ama birçok durumda firmalar, tamamen başarıya kalkışma yollarında taktik karşımını anlamak isterler.